Recenzje - Dead Nation

autor: Hubert - 2011-10-07 11:16:05

Z pewnością pomyśleliście, że to kolejny badziew o zombiakach. Spokojnie, nie jest źle.
Gra to chodzony shooter z widokiem z góry, dostępny tylko w dystrybucji cyfrowej i tylko na PS3. Housemarque kazało Nam czekać 1,5 roku więc przyjrzyjmy się bliżej.

Siadaj, czwórka - Fabuła

Zacznijmy od fabuły ponieważ do najgorszych nie należy. Wcielamy się w silnego Jack'a McReady lub zwinną Scarllet Blake. Nasz główny cel to dostarczyć ciało pacjenta zero (pierwszy nosiciel wirusa) do specjalnego labolatorium gdzie doktor z którym udało Nam się skontaktować jest bliski opracowania szczepionki. Problem polega na tym, że musimy dotrzeć na cmentarz, a gdy tego dokonamy...Zresztą co Wam będę spoilerował, zagracie to się dowiecie.



Betonowa dżungla - Otoczenie

Wyrzynki możemy dokonać w trzech trybach: kampanii dla pojedynczego gracza oraz kooperacji online jak i offline. Do dyspozycji mamy aż pięć poziomów trudności i każdy znajdzie odpowiedni dla swoich umiejętności. Ukończenie tego tytułu zajmie Nam kilka godzin, a koszenia zombi dokonamy na 10 planszach. Niestety są one zbyt mało zróżnicowane i za bardzo schematyczne. Odwiedzimy takie miejscówki jak cmentarz, szpitalny dach czy wesołe miasteczko w miejskim parku i tutaj kolejny minus - brak zamkniętych lokacji, takich jak wnętrza budynku.

Łyżeczka, widelec, a może pałeczki? Czyli czym to się je - Gameplay

Przejdźmy do samej rozgrywki. Każdy poziom jest podzielony kilkoma checkpoint'ami, za które robią sklepy z uzbrojeniem. A właśnie, broń. Strzelba, karabin maszynowy, ale i miotacz ognia wyrzutnia rakiet, krajalnica, która strzela zaostrzonymi tarczami oraz coś na kształt wielkiego paralizatora. Dodatkowe wyposażenie to flary, granaty, miny i koktajle Mołotova, a każdą broń można uczynić jeszcze bardziej śmircionośną poprzez zwiększenie szybkostrzelności, siły ognia, pojemności magazynka lub dokupienie celownika laserowego. Na każdej planszy możemy zebrać ekstra gotówkę i punkty, które poukrywane są w bagażnikach samochodów (przy okazji można je wysadzić razem z trupami dookoła) i w porozrzucanych skrzyniach. Do zbieractwa możemy zaliczyć także elementy pancerza. Wygląd zombi jest odpowiedni do miejsca, w którym się znajdujemy np. koło rozbitego autobusu drużyny koszykarskiej - koszykarzy, w wesołym miasteczku - clownów, w pobliżu szpitala - pacjentów.



Piękna, soczysta dziura we łbie - Grafika

Jako redaktor jestem zażenowany ponieważ nie wiem do czego porównać grafikę, ale ta stoi na naprawdę wysokim poziomie. Luki między poziomami są wypełnione komiksowymi przerywnikami rodem z gry Sucker Punch - InFamous. Efekty są wykonane z wielką dbałością o szczegóły i wielka kula ognia od wybuchającego auta zachwyca tak samo jak zmienna pogoda (deszcz i śnieg). Mroczniejszy klimat wzmacnia dynamicznie zmieniająca się muzyka. Wręcz idealnie odwzorowany każdy strzał, wybuch, krzyk, wrzask, po prostu majstersztyk!

Choć, przetrzepię Ci sakwę... - Cena

Czy gra jest warta polecenia i swojej ceny? Zdecydowanie tak! Jak za 47 złociszy polskich dostajemy tytuł zapewniający wielkie pokłady funu zarówno dla jednej i dwóch osób.


Więcej publicystyki związanej ze światem PlayStation znajdziecie na PlayVision.
Grafika
8
DĄwięk
8
Grywalność
9
Ogólna
8
komiksowe przerywniki +
dbałość o szczegóły +
udźwiękowienie +
- brak zamkniętych lokacji

KOMENTARZE
Aby dodać komentarz, zaloguj się.
Logowanie
Login:
Hasło:

Zapamiętaj mnie
Utwórz nowe konto / Przypomnij hasło
Napisz poradnikUserbary
Ankieta
Jak podoba Ci się Far Cry Primal?
Rewelacyjny!
Niezły.
Średni, nic specjalnego.
Słaby.
Nie wiem. Kupię jak stanieje.
Facebook
Polecamy

Rozwijaj pasję do motoryzacji, dowiaduj się o niej codziennie ciekawych informacji na https://motowahacz.pl

 TrophyHunters © 2010 - 2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, modyfikacja materiałów bez zgody właściciela tej strony są zabronione.
stat4u