Poradniki - Okami HD

42
5
3
1
  • Trudność trofeów: 6/10
  • Trofea offline: 51
  • Trofea online: 0
  • Czas potrzebny za zaliczenie platyny: 50+ godzin
  • Minimalna ilość przejść: 1
  • Zabugowane trofea: 0
  • Trofea do przeoczenia: From Imps to Demons, No Furball on the Menu, Barking Up the Cherry Tree, plus cała reszta jeśli się nie uważało i nie sejwowało na różnych slotach
  • Kody blokujące trofea: nie
  • Liczba graczy/kontrolerów: 1/1

Zdobycie kompletu pucharów w Okami to kwestia poświęcenia tej grze odpowiedniej ilości czasu i odrobiny lizania ściań, zeldowaty system prowadzenia rozgrywki bardzo pomaga w zaliczeniu platyny i trzeba pamiętać tylko o tych trzech trofeach do przeoczenia i o ukończeniu wszystkich pucharów przed wejściem na arke Yamato (warto zachować sejw tuż przed wejściem do statku, na wszelki wypadek), można również zostawić ostatki do dokończenia na później jednak w tym wypadku nie obędzie się bez żąglowania sejwami. Tak więc zapraszam na piekną przygodę z jedną z najlepszych gier poprzedniej i dla niektórych obecnej generacji

autor: SALADYN_ZL

Yomigami
Trzeba poznać technikę Rejuvenation, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Tachigami
Trzeba poznać technikę Power Slash, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Sakigami
Trzeba poznać technikę Bloom, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Bakugami
Trzeba poznać technikę Cherry Bomb, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Hasugami
Trzeba poznać technikę Water Lily, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Tsutagami
Trzeba poznać technikę Vine, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Nuregami
Trzeba poznać technikę Watersprout, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Yumigami
Trzeba poznać technikę Crescent, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Kazegami
Trzeba poznać technikę Galestorm, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Moegami
Trzeba poznać technikę Inferno, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Kasugami
Trzeba poznać technikę Veil of Mist, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Kabegami
Trzeba poznać technikę Catwalk, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Gekigami
Trzeba poznać technikę Thunderstorm, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
Itegami
Trzeba poznać technikę Blizzard, wpadnie samo podczas przechodzenia gry.
Trudność: 1/10
To the Moon, Ammy!
Puchar wpadnie sam podczas przechodzenia gry zaraz po wejściu do Moon Cave.
Trudność: 1/10
Enemy in the Gates
Tu i ówdzie można spotkać w grze przeklęte bramy pełne demonów do pokonania przez które trzeba przejść żeby rozpocząć walkę, w odróżnieniu od zwojów taka brama znika bezpowrotnie po zabiciu wszystkich wrogów, w tym wypadku wystarczy zniszczyć jedną.
Trudność: 1/10
No Furball on the Menu
Jedno z trzech trofeów do przeoczenia, w pewnym momencie gry będzię trzeba zwiedzić wrak statku który utknął na mieliźnie w pobliżu Ryoshima Coast, tuż po wejściu na statek znajdziemy save point (jedyny w tej lokacji !!!) z którego radzę skorzystać i nie nadpisywać aż do otrzymania pucharu, gdy już przebijecie się przez wszystkie zagadki na pokładzie i opuścicie ostatnią komnatę nastąpi scenka w której zaatakuje was wodny smok chcący połknąć Amaterasu, puchar wpadnie po tym jak dostaniecie się na brzeg unikając połknięcia na co jest wiele sposobów ale najskuteczniejszym jest szybkie naciskanie X-a i odpłynęcie na tyle daleko żeby Amaterasu zdążyła się utopić, po utonięciu wilk automatycznie pojawi się na brzegu po czym wpadnie trofeum. W razie porażki (smok was połyka i wypluwa na brzeg) konieczny będzię load poprzedniego sejwa i powtórzenie całej sekwencji na statku.
Trudność: 2/10
Grab Life by the Leash
W czasie gry za przeróżne czynności (pchanie fabuły, karmienie zwierząt, ożywiane drzew i koniczyn, minigry, pomaganie ludziom itp) Amaterasu będzię otrzymywać punkty Praise za które można zwiększyć ilość Astral Pouch, energii, tuszu czy pojemność sakiewki, aby puchar wpadł trzeba podnieść level każdego z tych atrybutów na maksa na co będzię potrzeba ogromną ilość punktów Praise, nie trzeba się tym jednak specjalnie martwić gdyż z nastawianiem na robienie wszystkiego punktów zdobedzięcie aż nadto, mnie po zdobyciu trofeum i dalszemu zbieraniu punktów zostało ich na koniec jeszcze ponad 7000.
Trudność: 2/10
No More Fish in the Sea
Jeden z wielu kolekcjonerskich motywów w Okami, w Agata Forest fabuła naprowadzi nas na spotkanie z Kokarim i nauczy jednej z minigier czyli łowieniem ryb, tych ryb jest 43 i żeby zdobyć trofeum trzeba złowić każdą przynajmniej raz. Agata Forest jest tylko tymczasowym miejscem w którym można łowić ryby i w miare rozwoju fabuły będzie można również wędkować w North Ryoshima Coast u wędkarza na jednej z zachodnich wysp, w Sei-An City Aristocratic Qtr u mnicha Benkei'a nad Mermaid Spring i znowu u Kokari'ego w Kamui, niektóre ryby można złowić łatwo bez problemów a inne stanowią spore wyzwanie, kolejnym utrudnieniem jest ograniczenie występowania niektórych gatunków ryb do danej lokacji i pora kiedy można dany gatunek złowić. Polecam bawić się w łowienie przy każdej nadarzającej się okazji a ostatnie sztuki zostawić sobie na sam koniec, ja wbiłem ten puchar już po ukończeniu gry po prostu wracając się do wcześniejszego sejwa, poniżej lista wszystkich okazów wraz z ich miejscem i czasem występowania gdzie D w nawiasie oznacza że można ją złowić tylko w dzień a N oznacza że tylko w nocy.

River Crab Agata Forest & Sei-An City
-Crawfish Agata Forest & Sei-An City
-Black Bass Agata Forest & Sei-An City
-Killifish Agata Forest & Sei-An City
-Smelt Agata Forest & Sei-An City
-Goby Agata Forest & Sei-An City
-Sweetfish Agata Forest & Sei-An City
-Trout Agata Forest & Sei-An City
-Catfish Agata Forest & Sei-An City (N)
-Loach Sei-An City (N)
-Freshwater Eel Sei-An City (N)
-Huchen Agata Forest & Sei-An City
-Robalo Sei-An City (N)
-Koi Sei-An City
-Salmon Sei-An City (D)
-Sturgeon Sei-An City
-Giant Catfish Sei-An City (N)
-Mountain Trout Sei-An City (D)
-Cutlass Fish Sei-An City
-Giant Salmon Agata Forest
-Whopper Agata Forest
-Starfish N. Ryoshima Coast
-Moray N. Ryoshima Coast
-Loggerhead Turtle N. Ryoshima Coast
-Sunfish N. Ryoshima Coast
-Nautilus N. Ryoshima Coast & Kamui (N)
-Clownfish N. Ryoshima Coast
-Scallop Kamui
-Sea Horse Kamui
-Blowfish N. Ryoshima Coast & Kamui
-Monkfish Kamui (N)
-Octopus Kamui
-Yellowtail Kamui
-Flying Fish Kamui (N)
-Squid Kamui
-Bonito N. Ryoshima Coast (N)
-Red Snapper Sei-An City & N. Ryoshima Coast
-Lobster N. Ryoshima Coast (N)
-Stripped Snapper N. Ryoshima Coast (D)
-Supreme Tuna Kamui (D)
-Manta N. Ryoshima Coast (D)
-Oarfish Kamui
-Marlin N. Ryoshima Coast & Kamui (N)
Trudność: 4/10
Have Guides Will Travel
Trzeba zapełnić cały dziennik z poradami i legendami z Nipponu które najczęściej można otrzymać zaraz po zdobyciu nowej bądź ulepszonej techniki, znaleźć samemu czy w jakimś kluczowym momencie gry, poniżej lista wszystkich zwojów do znalezienia.

-Travel Tips - ten zwój posiadamy od samego początku gry.
-Greensprout Tips - zaraz po nauczeniu się umiejętności Bloom, wystarczy ukwiecić przeklętą łąkę w pobliżu mostu.
-Digging Tips - po zabiciu wszystkich demonów tańczących przy ognisku w Hana Valley pojawi się mała wysepka na rzece, zwój jest w skrzyni na wyspie.
-Fleeing Battle - zaraz naprzeciwko Guardian Sapling w Shinshu Field.
-Feeding - w Shinshu Field tuż przed wejściem do Agata Forest.
-Legend of Orochi - naprzeciwko domu Tamy w Shinshu Field.
-Enhancing Weapons - naprzeciwko wejścia do Tsuta Ruins.
-Battle Tips - obok Kiby, handlarza Demong Fangs w Agata Forest.
-Enhancing Divinity - zaraz po wejściu do Tsuta Ruins po przeciwniej stronie od save pointu.
-Godhood Tips - w Tsuta Ruins po drodze do bossa.
-Ink Bullet Tips - w Agata Forest w pobliżu wejścia do Taka Pass.
-Brush Tips - w Gale Shrine zaraz po skręceniu platformy w zachodnim kierunku.
-Mother Tree - pod schodami w City Checkpoint.
-Land of the Gods - w pokoju Rao w Sei-An City.
-Celestial Envoy - w zatopionym statku, w pierwszym większym pokoju.
-Veil of Mist Tech - skrzynia z tym zwojem pojawi się zaraz po zakupie Fog Pot od cesarza.
-Holy Artifacts - przed pomieszczeniem z lawą w pałacu Queen Himiko.
-Northern Land - w magazynie na zewnątrz pałacu Queen Himiko, po jego prawej stronie.
-Inferno Tech - w restauracji Yamy w Sei-An City po nauczeniu się techniki Fireburst.
-Mark of Kabegami - w pobliżu podstawy Catcall Tower.
-Galestorm Tech - po złapaniu Marlina w North Ryoshima Coast można go przyrządzić za pomocą nowej techniki Galestorm w restauracji Umi'ego po czym pojawi się skrzynia z zwojem.
-Powerslash 2 - w jaskini na wyspie w North Ryoshima Coast gdzie znajdziecie boskie źródełko do którego najpierw trzeba wrzucić 60 tys. jenów.
-Cherry Bomb 2 - drugie boskie źródełko w jaskini na wyspie w North Ryoshima Coast, na wschód od poprzedniej wyspy, trzeba najpierw wrzucić do źródła 120 tys. jenów.
-Waterspout Tech 1 - po zdobyciu techniki Fountain której nauczycie się po piątej minigrze z kopaniem w ziemi w Dragon Palace.
-Waterspout Tech 2 - po pokonaniu Ninetails trzeba się udać na tyły pałacu Queen Himiko i za pomocą techniki Watersprout obmyć wszystkie cztery kamienie widoczne w tle ale tylko wodą z kwadratowej sadzawki, skrzynia z zwojem pojawi się po chwili.
-Thunderstorm Tech - zaraz po zdobyciu techniki Thunderbolt, tę umiejętność zdobędziecie po tym jak w Sei-An City Aristocratic Qtr dacie Genowi Gimmick Gear otrzymany za wyścig z Idą, Gena znajdziecie w wieży na zachodzie.
-Another Civilization - w Kamui Ezofuji w pobliżu pierwszego napotkanego save pointa.
-Cherry Bomb 3 - w Kamui za Guardian Sapling znajdziecie kwiat który musi rozkwitnąć odsłaniając wejście do kolejnej jaskini z boskim źródełkiem, tym razem bedzię potrzebne aż 300 tys. jenów.
-Tribe of the Moon - w małej jaskini z przepaścią po środku którą znajdziecie po zachodniej stronie Kamui.
-Power Slash 3 - ostatnie już boskie źródełko do którego dostaniecie zeskakując w Ezofuji z drogi która prowadzi do Wawku Shrine na skalną półkę oniżej tej drogi, tym razem trzeba zapłacić 360 tys. jenów.
Trudność: 2/10
Give a Dog All the Bones
Typowe znajdźki, skarby można znaleźć w porozrzucanych i pochowanych tu i ówdzie skrzyniach, zdecydowana wiekszość się powtarza i gracz lizający ściany nie ma szans żeby cokolwiek z tych świecidełek ominąć jednak 23 skarby występują tylko po jednej sztuce i są dość dobrze ukryte a do niektórych nie dostaniesz się bez specjalnych umiejętności Amaterasu zdobywanych z czasem, poniżej lista tych trudnych do zdobycia samemu skarbów, taka mała uwaga, spora liczba skrzyń jest zakopana w ziemi i wystaje tylko ich malutki kawałek, jeśli macie problem z znalezieniem którejś poszukajcie jej w nocy kiedy to takie miejsca są podświetlone białą poświatą.

-Rabbit Statue- w Kamui, skrzynka w rzecze niedaleko piorącej Mrs. Orange.
-Rat Statue- po zdobyciu Cherry Bomb w Shinshu Field trzeba znaleźć ścianę do wysadzenia która nie jest specjalnie ukryta.
-Tiger Statue- w Taka Pass trzeba wspinać się po serii kwiatów przy użyciu umiejętności Vine, pierwszego kwiatu szukajcie po zachodniej stronie mapy.
-Rabbit Statue 2- w Gale Shrine trzeba się dostać pod windę uruchamianą Bombą, wystarczy wjechać na drugie piętro po czym wysłać windę wyżej a samemu zeskoczyć na dół.
-Dragon Statue- kolejna wędrówka po kwiatach w kierunku platformy z skarbem, pierwszy kwiat zobaczycie w połowie mostu po jego zachodniej stronie.
-Monkey Statue- w zatopionym statku zaraz po tym jak zaczepicie beczke na haki, wystarczy na nią wskoczyć a potem na platformę wyżej.
-Rooster Statue- w pałacu cesarza, jedna z skrzyń w pobliżu jego tronu, po walce z Blight'em.
-Horse Statue- zakopana skrzynia z tyłu siedzibi Waki w Sei-An City Aristocratic Qtr, żeby się tam dostać trzeba nalać wody do sadzawki w prawym dolnym rogu mapy po czym użyć Watersprout.
-Bull Statue- naprzeciwko wejścia do Tsuta Ruins, skrzynie wykopiecie dopiero po kupieniu w dojo umiejętności kopania w twardym podłożu.
-Sheep Statue- w Sei-An City Aristocratic Qtr w pałacu królowej na prawo od wejścia jest zakopana skrzynia w ziemi, strażników ominiecie dopiero po zdobyciu Vei of Mist.
-Boar Statue- North Ryoshima Coast trzeba się wkopać do jaskini w pobliżu łucznika strzelającego do kamiennego jabłka.
-Cat Statue- na samym szczycie Catcall Tower.
-Dog Statue- w North Ryoshima Coast trzeba się wspiąć na klif po lewej stronie od wejścia po zdobyciu Catwalk, skrzynia jest zakopana między trzema kępkami trawy.
-Amber Tassels- w Kamui po zniszczeniu jednej z Demon Gate w pobliżu domu Waliego.
-Amethyst Tassels- w Kamui po drodze do Wep'keer należy zeskoczyć z drogi na zamarznięty wodospad po prawej.
-Jade Tassels- w Wep'keer w pobliżu jeziora i save piontu.
-Cat's Eye Tassels- podczas biegu przez Yoshpet trzeba przy pierwszym rozwidleniu skręcić w strone przeciwną do tej którą wskazuje znak, skrzynia jest na końcu ślepego zaułka.
-Agate Tassels- na platformie w Ponc'tan zaraz na prawo od wejścia do lokacji.
-Turquoise Tassels- w Inner Yoshpet, pierwsza skrzynia jaką spotkacie w tej lokacji.
-Ruby Tassels- Wawku Shrine, w pierwszej komnacie tej lokacji w miejscu gdzie stało prawe działo które trzeba było zniszczyć.
-Sapphire Tassels- w Wawku Shrine, trzeba stopić bryłę lodu którą znajdziecie na pierwszej skalnej półce wystającej na zewnątrz świątyni.
-Emerald Tassels- po pokonaniu Nenchku Amaterasu trafi do komnaty w płonacymi trybami które trzeba zamrożić żeby dostać się do klucza, skarb jest na platformie po lewej.
-Snake Statue- w Ryoshima Coast, na pełnym morzu za zatopionym statkiem widać dwie powiązane ozdobną liną skały, muszla z skarbem znajduje się pomiędzy nimy, żeby się tam dostać można użyć wodnej lilli i podmuchu wiatru jednak jest to żmudne i niepotrzebne gdyż za ukończenie wraz z Kaguyą mini gry z kopaniem w ziemi otrzymamy Water Tablet dzięki któremu można biegać po wodzie.
rudność: 3/10
All Creatures Great and Small
Podczas wędrówek przez Nippon bardzo często bedziecie spotykać przeróżne zwierzęta które można nakarmić jednym z czterech rodzajów pożywienia kupowanego w sklepie, trofeum wpada po nakarmieniu przynajmniej raz każdego gatunku.
Trudność: 2/10
Teach an Old Dog New Tricks
W trzech miejscach w grze (Shinshu Field, Ryoshima Coast, Kamui) można skorzystać z usług mistrza sztuk walki w jego dojo, trofeum wpada po nauczeniu się wszystkich możliwych technik co trudne nie jest ale problemem może się okazać technika Brown Fury za którą trzeba zapłacić 2 miliony jenów. Polecam się nie spieszyć i na początku kupować tylko bardzo przydatne God Technique i na maksa ulepszyć styl walki jednym najbardziej preferowanym przez was rodzajem broni po czym zająć się resztą jak leci, kasa potrzebna do kupienia Brown Fury wpadnie przy okazji zaliczania trofeum za Trial Caves o czym później.
Trudność: 2/10
From Imps to Demons
Tym razem trzeba skompletować cały bestiariusz, większość przeciwników nie da się ominąć bo wyskakują sami przy okazji odkrycia nowej lokacji a całą resztę na bank zdobedzięcie przy zaliczaniu Trial Caves, o bossów z logicznego punktu widzenia również nie należy się martwić. W grze jest jednak przeciwnik nazywający się Fire Doom Mirror którego spotkać można tylko i wyłącznie w pałacu cesarza i wystepuje tylko jedna jego sztuka, po prostu bedąc w sypialni cesarza po zmniejszeniu a przed wejściem do jego ciała wystarczy pokonać wszystkich przeciwników zajmujących ten obszar i upewnić się że macie tego demona w bestiariuszu. Kolejnym problemem mogą być przeciwnicy ulepieni z gliny (Clay Soldier, Clay Shogun itp, łącznie pięć rodzajów) których spotkać można tylko w Shinshu Field po przenosinach w czasie, w tym wypadku przed ponownym wejściem do Moon Cave należy się upewnić czy macie wszystkich pokonanych.
Trudność: 4/10
Lupine and Divine
Do zdobycia zaraz na początku gry lub w dowolnym jej momencie, trzeba tylko skończyć jedną z wielu walk w grze z maksymalnymi notami (jak najszybciej i bez otrzymanych obrażeń) które symbolizują stadia rozkwitu drzewa wiśniowego.
Trudność: 1/10
Dog Eat Dog
W wiosce Kamiki znjaduje się małe poletko z rzepami pilnowane przez właścicielkę, aby zdobyć ten puchar najpierw trzeba zagadać do latającego w pobliżu Mushi'iego po czym wykopać wszystkie rzepy z tego poletka i nie dać sie przy tym pacnąć właścicielce, można ją na chwile ogłuszać Power Slashem lub całą zamalowywać atramentem co daje chwilkę na unik.
Trudność: 1/10
Diggin' It
Puchar wpadnie po zaliczeniu wszystkich pieciu minigierek polegajcych na kopaniu w ziemi, zasady są bardzo proste a same gry bardzo przyjemne przy czym można je restartować do woli, gry są dostepne w różnych miejscach i po określonych wydarzeniach lub po zdobyciu pewnych umiejętności, najlepiej robić je po kolei tak jak opisałem poniżej.
- Pierwszą można rozpocząć w Sasa Sanctuary z Mr. Bamboo w gorących źródłach, trzeba zagadać do tańczącego z pochodniami ptaka.
- Druga znajduje się w Taka Pass, po zdobyciu techniki Galestrom wystarczy zagadać do Bingo (zachodnia część mapy) po czym zdmuchnąć pobliską kupkę liści i znowu zagadać.
- Trzecią grę można rozegrać w Sei-An City, wystarczy po usunięciu przeklętej mgły znaleźć Naguriego w jednym z kanałów i zgodzić się mu pomóć w kopaniu źródła.
- Żeby rozegrać czwartą grę trzeba się wrócić do Sasa Sanctuary i w Bamboo Grove zagadać do Kaguyi po jej wcześniejszym uwolnieniu i rozmowie w mieście.
- Piąta i ostatnia gra znajduje się w jednej z komnat w Dragon Palace gdzie tańczy kilka miejscowych kobiet.
Trudność: 3/10
Eat My Flower Trail
W Shinshu Field na jednej z dróg można spotkać Ide któremu trzeba pomóc dając Traveler's Charm, po jakimś czasie można do niego zagadać i pokonać w wyścigu trzy razy (konieczne jest odczekanie jakiegoś czasu po każdym zwycięstwie), to samo trzeba zrobić z jego bratem Hayate w Ryoshima Coast po czym puchar jest wasz.
Trudność: 2/10
Dog Gone Fast
Po przejściu Wawku Shrine wystarczy wrócić się do Yoshpet i zagadać do Kai, zaproponuje ona nam wyścig przez las który wygląda identycznie jak wcześniejsza fabularna wyprawa przez ten sam teren tyle że teraz nie ma zmiłuj i Kai nie czeka na ciebie na zakrętach, puchar wpadnie po wygraniu wyścigu, warto zawczasu oczyścić las z demonicznych drzew rzucających owocami i dobrze poznać całą trasę ze wszystkimi możliwymi skrótami.
Trudność: 3/10
A Village for a Peach
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po ożywieniu wioski Kamiki.
Trudność: 1/10
Descending Descendant
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po pierwszym spotkaniu z Susano.
Trudność: 1/10
Let's Rock, Baby!
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po pokonaniu Waki.
Trudność: 1/10
Big Ol' Flower
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po pokonaniu Spider Queen.
Trudność: 1/10
Imp Exorcist
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po pokonaniu demonów męczących Princess Fuse.
Trudność: 1/10
One Mean Dude
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po pokonaniu Crimson Helm.
Trudność: 1/10
Dominate the Indomitable
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po pokonaniu Blighta.
Trudność: 1/10
Dragonian Dilemma
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po spotkaniu Otohime w Dragon Palace.
Trudność: 1/10
Fox-Face
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po pokonaniu Evil Rao.
Trudność: 1/10
RIP Tobi
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po ostatnim wygranym wyścigu z Tobi.
Trudność: 1/10
True Serpent Breath
rofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po kolejnym wygranym pojedynku z Orochi w przeszłości.
Trudność: 1/10
Twin Birdbrains
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po pokonaniu dwóch demonicznym mecha sów Nenchku i Lechku.
Trudność: 1/10
Sayonara
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po wejściu na Ark of Yamato, UWAGA !!! jest to tak zwany punkt bez powrotu, po wejściu na arkę nie ma możliwości cofnęcia się do wcześniejszych lokacji, można jednak zostawić sobie jakieś trofea do zaliczenia na później jednak koniecznie trzeba zasejwować przed wejściem na pokład statku i nie nadpisywać tego slotu po pokonaniu ostatniego bossa.
Trudność: 1/10
Sniff 'Em Out
Puchar za zabicie wszystkich demonów z listy poszukiwanych, listy te trzeba jednak najpierw zdobyć od poszczególnych osób i wrócić się do danej osoby po jej skompletowaniu a na same potwory zapolować w nocy, w dzień żaden z nich się nie pojawi, demony z listy poszukiwanych to typowi dla danej lokacji przeciwnicy których obecność jest nam przedstawiania w formie krótkiej scenki.
-Pierwszą listę zdobędziecie w Shinshu Field w kapliczce nad morzem po drodze do Moon Cave od siedziącego tam mnicha Mika.
-Drugą zdobędziecie od Haruki którą znajdziecie w jednym z pokojów w gospodzie w Kusa Village po którejś z kolei wizycie w tym budynku.
-Trzecią listę zdobędziecie od wojownika Masu w Sei-An City żeby ją dostać musicie jednak zagadać do niego podczas jego nocnego biesiadowania w miejscowej restauracji w dzień was spławi.
-Czwartą i ostatnią listę dostaniecie od Wali'ego w Kamui, wystarczy do niego zagadać w jego chatce.
Trudność: 3/10
Out of the Gate Swinging
Żeby zdobyć ten puchar trzeba przejść wszystkie trzy Trial Caves w których należy zlikwidować najpierw bossa podobnego do Spider Queen a po powrocie do jaskini dzięsięć kolejnych chatek z demonami, każda z coraz silniejszymi i większą ilością przeciwników bez wychodzenia na zewnątrz, brzmi trudniej niż się wydaje, przede wszystkim warto się za to zabrać w późniejszym etapie gry gdy walkę mamy w małym palcu, najlepiej przed wejściem na Ark of Yamato, polecam też wyposażyć się w dużo leczących przedmiotów i innych wspomagaczy zwłaszcza Veangeace Slip dzięki któremu jesteśmy nietykalni przez krótki czas, nie warto się szczypać z gotówką na przedmioty gdyż po zaliczeniu tych jaskiń portfel Amaterasu bedzię pękał w szwach. Pierwsza jaskinia znajduje się w Ryoshima Coast za świątynią w małej alkowie gdzie stoi kilka krów, drugą znadjziecie w North Ryoshima Coast na jednaj z wysepek na zachodzie mapy, wejście do trzeciej i ostatniej znajduje sie na tym samym zamarzniętym wodospadzie co skarb Amethyst Tassels, poniżej wejścia do Wep'keer.
Trudność: 5/10
Serpent Breath
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po wygranym pojedynku z Orochi.
Trudność: 1/10
Fox-Headed Wench
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po wygranym pojedynku z Ninetails na Oni Island.
Trudność: 1/10
The Dark Lord
Trofeum wpadnie wraz z rozwojem fabuły po wygranym pojedynku z Yami czyli ostatnim bossem.
Trudność: 2/10
Who Let the Dogs Out?
Puchar podobny do zaliczania Trail Caves jednak tym razem chodzi o sparingową walkę z dzięwięcioma Canine Warriors od Princess Fuse, walkę można zacząć dopiero po pokonaniu Ninetails'a, wystarczy zagadać do Princess Fuse którą znajdziecie w Gale Shrine w bocznej komnacie na prawo od pomieszczenia z sadzawką, walka jest trudna jednak biorąc się za nią pod koniec gry i odpowiednio przygotowując nie powinna sprawić wam większych kłopotów.
Trudność: 4/10
Leave No Chest Unopened
Najtrudniejsze znajdźki w całej grze, trzeba skompletować 100 korali (Stray Beads) które są poukrywane w przeróżnych miejscach lub są nagrodą za ukończenie mini gier, Trail Caves, pobocznych questów czy pomoc napotykanym NPC, w samej grze znajdziecie 99 korali a ostatni dostaniecie na sam koniec po ostatnim podsumowaniu rozgrywki ale tylko wtedy jeśli macie całą resztę, każdy znaleziony koral przechodzi do New Game + i nie trzeba go ponownie zbierać jednak ja radzę zrobić to przy pojedyńczym zaliczaniu gry.
Strasznie ciężko opisać pokrótce gdzie znajduje się każdy poszczególny koral i jak go zdobyć więc zamiast rozpisywania się polecam obejrzeć poniższe filmiki.

Stray Bead Locations #1-25

Stray Bead Locations #26-50

Stray Bead Locations #51-75

Stray Bead Locations #76-100

Trudność: 5/10
Barking Up the Cherry Tree
Każda walka odbyta w grze jest oceniania według specyficznych kryteriów, podobne podsumowanie czeka was na sam koniec gry i żeby zdobyć ten puchar trzeba uzyskać jak najlepszy wynik, brzmi trudno jednak z nastawieniem na ukończenie gry na 100% nie będzię to żaden problem. Ocenie podlegają ilość zdobytych pieniędzy, punktów Praise, Demon Fangs i ilość zgonów Amaterasu, celując w platynę należy się tylko martwić o ilość zgonów która nie może być większa niż pięć (choć tak naprawdę w tej grze starsznie ciężko jest zginąć choćby raz a nawet trzeba się o to postarać) przy czym za zgon jest uznawany moment gdy energia Ammy spadnie do zera a Astral Pouch bedzię pusty, wtedy biały wilk zrobi fikołka na czarnym tle i zobaczymy napis Game Over, bycie wskrzeszonym przez Astral Pouch, utonięcie w wodzie, lawie czy kwasie nie jest uznawane za zgon a przynajmniej nie do momentu w którym zobaczymy napis Game Over.
Punktów Prasie mozna zdobyć aż nadto przy okazji maksowania poziomu postaci a punkty te wciąż będzie można zbierać, wystarczającą ilość pięniędzy na bank zdobędziecie podczas zaliczania Trial Caves podobnie jak Demon Fangs które zdobywa się przez wykończenie wroga w określony sposób jak np zwykły zielony imp którego trzeba przeciąć zanim po zgonie dotknie ziemi, w przypadku Demon Fangs zdecydowanie lepiej jest jednak używać dwóch technik które zakupicie w dojo.
Trudność: 3/10
Top Dog
Oczywista oczywistość, trofeum wpadnie tuż po ostatnich podsumowaniach rozgrywki.
KOMENTARZE
Aby dodać komentarz, zaloguj się.
Logowanie
Login:
Hasło:

Zapamiętaj mnie
Utwórz nowe konto / Przypomnij hasło
Napisz poradnikUserbary
Ankieta
Jak podoba Ci się Far Cry Primal?
Rewelacyjny!
Niezły.
Średni, nic specjalnego.
Słaby.
Nie wiem. Kupię jak stanieje.
Facebook
Polecamy

PS4life - newsy, aktualności, gry, recenzje PlayStation 4

Liga  Poleć znajomym  PES Dragon Age 3

Rozwijaj pasję do motoryzacji, dowiaduj się o niej codziennie ciekawych informacji na http://autoblog24.pl

 TrophyHunters © 2010 - 2016. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, modyfikacja materiałów bez zgody właściciela tej strony są zabronione.
stat4u