Poradniki - Journey (Podróż)

11
2
1
0
  • Trudność trofeów: 3/10
  • Trofea offline: 11
  • Trofea online: 3
  • Czas potrzebny na zaliczenie 100%: ok. 5 godzin
  • Minimalna ilość przejść: 1
  • Zabugowane trofea: 0
  • Trofea do przeoczenia: 0
  • Kody blokujące trofea: nie
  • Liczba graczy/kontrolerów: 1/1
Jako, że w ostatnim czasie mamy na rynku zatłoczenie różnego typu FPS'ów, to gracze coraz chętniej sięgają po coś świeżego. Jeśli też zaliczacie się do tych którzy mają już odruch wymiotny słysząc o kolejnej części niekończących się tasiemców, to warto zainteresować się grą Podróż. Jest to niesamowicie magiczne połączenie świetnej muzyki, wspaniałych widoków i wielkiej tajemniczości co w efekcie relaksuje i intryguje jak żadna inna tak zwana "mała" produkcja. Niektórych od zakupu Podróży może odrzucać fakt długości gry (ok. 2 godzin), ale uwierzcie mi, jeśli macie serce to ta gra na pewno was poruszy. Warto też wspomnieć o trybie online który jest jednym z najbardziej pomysłowych z jakimi się spotkałem. Polega on po prostu na kooperacji dwóch graczy i żeby było ciekawiej nie widzimy nicku naszego współtowarzysza, a do porozumiewania się z nim używamy jednego przycisku. Aby nie robić z tego poradnika recenzji, zapraszam do przeczytania tekstu.

autor: Yornek

Threshold/ Próg
Trofeum do zrobienia już na samym początku gry. Gdy przejdziesz przez zniszczoną świątynię (która później będzie miejscem wybierania rozdziału) trafisz na pustynię z wielkim zniszczonym mostem. Aby ułatwić sobie zadanie, to zbierz 2 kawałki szala gdy jeszcze jesteś we wcześniej wspomnianej świątyni, a potem zbierz 3 kolejne w okolicy mostu (odsyłam do trofeum "Transcendencja"). Gdy Twój szalik będzie odpowiednio długi to otwórz wszystkie pojemniki z częściami mostu oprócz tego który uzupełnia pierwszy zniszczony odcinek. Następnie ostrożnie podejdź do ostatniego pojemnika i wybij się z szala który jest do niego przymocowany, tak, aby nie oświetlić go całego (w innym wypadku otworzysz tą część i będziesz musiał powtarzać rozdział). Gdy już przejdziesz przez resztę mostu i dojdziesz do kapliczki na jego końcu dostaniesz puchar. Zalecam wylogowanie się z PSN przed robieniem tego trofea, gdyż inny gracz który do nas dołączy może otworzyć cały most.
Trudność: 2/10
Mirage/ Miraż
Jako, że twórcami gry są ludzie odpowiedzialni za gry Flower i flOw to nie mogło zabraknąć easter eggów związanych z ich poprzednimi dziełami. W tym pucharku naszym celem jest odnalezienie kwiatu na pustyni. Gdy przejdziesz przez most znajdziesz się na pustyni z lekko różowym piaskiem. Kieruj się prosto, aż dojdziesz do najwyższej wydmy przed którą jest fabryka latających potworów. Kieruj się w lewo, aż uzyskasz perspektywę widoczną na filmiku, a następnie zjedź spowrotem z wydmy i kieruj się prosto. Między dwoma wydmami znajdziesz tajemniczy kwiat.
Trudność: 1/10
Explore/ Odkrycie
W tym samym rozdziale co w trofeum "Miraż", gdy tylko wstąpisz na pustynię i przejdziesz przez pierwszą wydmę zobaczysz jeden z pojemników zawierających latające dywany (nie wiem jak je inaczej nazwać). Gdy go uwolnisz kieruj się za nim, aby znaleźć kolejne, a kolejne zaprowadzą Cię do następnych itd. Trofeum wpadnie na końcu rozdziału gdy uwolnisz wszystkie dywany.
Trudność: 2/10
Adventure/ Przygoda
W trzecim rozdziale będą 2 sekwencje w których będziesz surfował po piasku. Podczas tego na pewno zauważysz wiele kamiennych bram. Jeśli wybierzesz ścieżkę zawierającą najwięcej bram, to bez problemów zaliczysz 15 z nich. Dla ułatwienia filmik:
Trudność: 3/10
Trials/ Próby
Zaraz po zakończeniu surfowania w trzecim rozdziale wpadniesz do ciemnej jaskini. Będzie to Twoje pierwsze spotkanie z jedynymi przeciwnikami w grze, czyli latającymi wężami. Twoim celem jest unikanie bycia zauważonym, czyli po prostu nie wchodź w plamę światła która jest ich polem widzenia. Jako, że na tym poziomie przeciwnicy będą latali tylko przez środek to radzę po prostu trzymać się lewej lub prawej strony (polecam lewą bo znajdziesz przy okazji kawałek szala i hieroglif potrzebny do jednego z trofeów).
Trudność: 1/10
Ancestors/ Przodkowie
Tym razem czas na easter egg związany z grą flOw. Gdy napełnisz całą świątynię (5 rozdział) światłem to nie idź od razu do ołtarza, tylko wróć się na dół i w jednym z pomieszczeń wieży będzie pływała postać z gry flOw, podpłyń do niej, a zostaniesz nagrodzony pucharem.
Trudność: 1/10
History/ Historia
Aby zdobyć ten pucharek będziesz musiał odkryć 10 rozrzuconych po drodze hieroglifów. Możesz zobaczyć który hieroglif już odkryłeś w świątyni w której wybierasz rozdziały. Tłumaczenie lokalizacji każdego z nich byłoby bezsensowne, więc odsyłam do filmiku pod trofeum "Transcendencja".
Trudność: 2/10
Crossing/ Przejście
Jeśli starasz się o 100% to ten puchar i tak wpadnie przy okazji robienia trofea "Towarzysz", wystarczy żebyś doszedł do szczytu góry wraz z innym graczem, a trofeum wpadnie po napisach końcowych. Jak utrzymać przy sobie nieznajomego gracza opowiem przy okazji wyżej wymienionego trofea.
Trudność: 1/10
Rebirth/ Odrodzenie
Po prostu przejdź grę. Miłej podróży :).
Trudność: 1/10
Reflection/ Odbicie
Jeśli będziecie się trzymać tego samego gracza przez dłuższy czas, to prawdopodobnie w końcu zapauzuje grę, a co za tym idzie usiądzie na ziemi i zacznie medytować. Jeśli jednak tego nie zrobi polecam ponaciskać parę razy kółko by zwrócił na nas uwagę i usiąść (SELECT). Jeśli towarzysz trochę ogarnia, to powinien zrozumieć, że starasz się o trofeum i usiądzie razem z Tobą. Odczekajcie 20 sekund i trophy wpadnie.
Trudność: 2/10
Return/ Powrót
Kopia pucharka z gry Flower, czyli zagraj ponownie w Podróż po tygodniu przerwy. Cóż tu dużo mówić, jeśli chcesz zrobić trofeum "legalnie" to czekasz tydzień, a jeśli nie masz ochoty czekać to zmień datę w konsoli o tydzień do przodu i zacznij podróż.
Trudność: 1/10
Companion/ Towarzysz
Jest to trofeum wymagające przede wszystkim dużo szczęścia i zaufania. Są dwa sposoby na zrobienie tego pucharka.
Pierwszy to próba połączenia się z przyjacielem wchodząc do tego samego portalu w tym samym momencie, jednak może to trochę potrwać zanim się połączycie (najlepiej próbować rano, gdyż w Europie mniej ludzi będzie chciało grać z rana, a w Ameryce będzie noc więc też mniej osób będzie wchodziło wam w drogę).
Drugi sposób to zrobienie trofea z randomowym graczem, zwracaj uwagę na jego ruchy, jeśli nie odbiega od Ciebie tylko czeka i pogania Cię to znaczy że też ma zamiar zrobić to trofeum. Często też wykrzykujcie swoje symbole (przytrzymanie kółka), żeby wiedzieć, że to wciąż ta sama osoba. Najbardziej trzeba uważać na samym końcu, bo podczas sekwencji latanej bardzo łatwo się rozdzielić.
Warto też wspomnieć o mylącym opsie pucharka. Jest napisane, że musimy przejść większość gry z tym samym kompanem, a tak naprawdę u mnie wystarczyło przejść tylko ostatni zimowy poziom. Specjalnie napisałem "u mnie" gdyż czytałem na kilku forach, że niektórym pucharek nie wpadł po zaliczeniu zimowego poziomu, tylko musieli przejść dwa ostatnie poziomy czyli świątynia i śnieżna pustynia. Ważne jest to, że musicie z tym samym graczem grę ukończyć czyli wejść razem do światła na szczycie góry. Po napisach końcowych dostaniecie pucharek.
Trudność: 4/10
Wonder/ Cud
Nie wiem jak sytuacja na serwerach będzie wyglądała za parę miesięcy, ale w czasie pisania tego poradnika nie ma najmiejszego problemu ze zrobieniem tego trofea. Musisz spotkać 10 różnych graczy przy dowolnej ilości podróży. Ja osobiście spotkałem ok. 12 podróżników podczas pierwszego przejścia gry co samo mówi o "trudności" tego trofea w chwili obecnej.
Trudność: 1/10
Transcendence/ Transcendecja
Kawałki szala są też formą znajdziek w grze. Wiele z nich jest bardzo łatwych do znalezienia, ale kilka jest całkiem dobrze ukrytych. Na filmikach znajdziecie lokalizację zarówno kawałków szala jak i hieroglifów potrzebnych do trofea "Historia". Postęp w zbieraniu kawałków szala można sprawdzić w zniszczonej świątyni (miejsce wyboru rozdziałów) na ułożonych w rzędach kamiennych tablicach. Polecam zrobienie tego trofea jak najszybciej gdyż po zebraniu wszystkich kawałków dostaniemy białą szatę, która automatycznie regeneruje moc szala co z kolei pomoże w szybszym przemieszczaniu się. Białą szatę można uzyskać wchodząc w smugę swiatła która powstaje obok wcześniej wspomnianych kamiennych tablic w świątyni. Filmiki:
Trudność: 3/10
KOMENTARZE
Hmmm, nie zalicza mi trofea Explore/Odkrycie :/. Uwolniłem/odkryłem wszystkie stwory na pustyni (5 miejscówek) jednak na koniec rozdziału trofka nie wpada. Co najmniej 6 razy pod rząd rozgrywałem ten poziom i za każdym razem to samo...czyli nic :p. Jakieś rady? bo zaczyna mnie to irytować.
OneLegCoyote
2012-04-27 00:08:42
Świetny poradnik:)napewno sie przyda:)Pozdrawiam
Dev83
2012-04-16 10:22:44
Aby dodać komentarz, zaloguj się.
 TrophyHunters © 2010 - 2016. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, modyfikacja materiałów bez zgody właściciela tej strony są zabronione.
stat4u